KEM KEPIMPINAN.


baca novel Suami Aku Ustaz, jumpa ni !

"Allah akan bagi amanah bila Dia tahu kita dah sedia. Sekalipun kita merancang, perancangan Allah kan lebih baik ?" 

Dan sekalipun aku rasa tak sedia, tapi kenapa Allah bagi jugak ?
Sebab sebenarnya kita dah sedia, tapi kita jek yg cakap tak sedia :')


Assalamualaikum. 


Hee. Related to the main topic. KEM KEPIMPINAN. KEPEMIMPINAN. Bagai.



Hmm hmm. Talk about that, tahun ni, dah 4 kali I’m joining my leadership camp di 4 tempat yg berbeza. Being as a student in form 4, like this year, such a… okay.



4 leadership camp dah aku join. And I’m a what now ? still the same ? :3 ekeke. Normal lagi la tu. And Aten Amdan still Nurul Fatin Hamdan yg dulu. Bila cakap pasal leadership camp, they must’ve talked about TALKING. The best communication ever forever. Dan satu sifat aku yang kekal ada increase, decrease and constant, aku TAK SUKA CAKAP -.-



I’m not a soo kepoh all around keep babbling all over. Entah kenapa ek aku tak suka cakap. Sue me la dear, kat kelas memang aku senyap jek. Kenapa senyap ? entah, taktaw nak cakap ape. Baik senyap. Kang nanti aku bercakap ada pulak yg merepek tersasar jauh kang haa Nampak ni pung dah jauh aku merepek apa main point tadi ek, ala ek.




First camp.



SMKA AL-IRSHAD, PENANG. With dearest barisan PREFECTS and EXCO 2012/2013. Yes I’m there. Dah la jauh ke utara pastu actually lebih kurang macam LAWATAN PENANDA ARAS actually. Okbye :3 Tapi tu la, disebabkan Penang tu jauh, so kitorang tak la macam rasa beban sangat entah ape aku merepek ni ek. Yg penting pergi Penang ni masa bulan Februari kott ala tak ingat ek. Yang masa cuti seminggu sebab Raya Cina pastu kitorang cuti sekejap jek sebab pergi  Penang ni la pastu ada kott aku nangis. Shhh shhh x)










Second camp.



NADWAH KEPEMIMPINAN ISLAM SMKA NEGERI JOHOR.

Venue : SMKA JB.
Date : 15 - 17 March 2013.


Yang ni kat SMKA JB. JB jek. Ekeke x) accidentally I’m the chosen one sebab naqibah usrah kott time tu. Phew -.- rasa tak layak woo aku berada di sana. Dah la aku ni terjal kemain amboii tetbe kena pergi NKISMKA tu pulak. Hmm kayy -.- yang ni pun, aku ada nangis jugak sebab taknak pergi aloo malu ek -.- 


15-17 Mac in JB joining the camp really buat aku like a fish out of water. And I’ve passed it already :’) here la dia suruh aku bercakap aje -.- and I still remember the rehlah berfokus yg kitorang menuju ke hospital aku tak ingat hospital ape, and they asked us in kumpulan TASBIH to berdakwah dkt org yg sakit. Kira macam nak bagi dia semangat la. Mu pahe dokk ? and aku ingat lagi yg aku bagi tazkirah spontan topic hikmah dkt pakcik yang patah kaki tu. Hmm hmm. Rasa sebak tu aku rasa :’)






THIRD CAMP.



NADWAH KEPEMIMPINAN ISLAM SMKA PERINGKAT KEBANGSAAN.


Venue : SMKA MAAHAD MUAR.
Date : 19-22 April 2013.




Warghhhhhh !!! yang ni lagi lah aku menangis cam ape ntah. Just before the camp la. aku taktaw la cemane aku boleh kena pergi camp yang ni dah la kebangsaan kat sekolah sendiri tu okay lagi la. and aku still ingat lagi aku punya menangis sebab taknak join camp tu macam ape ntah. Surau nangis, dorm nangis, kelas nangis. Ala semua tempatla aku nangis -.- cemane la fasilitator yang menilai time negeri tu boleh pilih aku :( ada lagi yang lain kenapa aku ? -.- dah la masa pergi negeri tu pun aku macam taknak nak aje pergi. Sedihh wooo.



Aku ingat lagi balik prep petang time tu, aku tengok cikgu Juhana kat parking kereta tu,

“Cikgu Ju.”
“Fatin, awak dapat pergi kebangsaan kan ?”
“Eh, saya taknak cikgu.”
“Nama Jabatan yang hantar, tulis kat situ nama awak, jangan ngengade taknak pergi.”


Stabbed. Taw tak lepastu aku rasa mcm Ya Allah dah la tak layak gila nak kena pergi pulak apeniiii. Perlahan-lahan ku terima :’) nasib baik kat sekolah sendiri. Tapi best jugak heh, jumpa budak-budak dari seluruh negeri di Malaysia semua loghat aku terjah ala comel ek x)




4th CAMP.



MAJLIS PERWAKILAN ASRAMA SMKA MAAHAD MUAR.


Venue : PUTERI RESORT, MELAKA.
Date : 26 -28 JULY 2013.



Yang ni lagilah. Jangan cerita. Nak sedih tak boleh keluar airmata dah. Dah la rasa

 “I’m not in the list !”
 “Aku tak layakkkk !”


Kena bash pun dah kena dah. Eleh, cuba la korang letak diri korang kat situ nanti baru lah kau rasa cemane aku rasa -.- camp yg ni la camp paling aku taknak tapi yang paling best ! haha, rindu beno beta dkt PUTEGHI RESORT, MALACCA x’)



Bilik 195 with Myra, Anan and Mimie. Lagi best datang sini time bulan puasa. Ekeke x) Solat terawih kat ballroom kauu. Ada swimming pool tapi aku anggap mcm takde jek. Ye la kan, muslimin jek boleh mandi ala biasela tu, lagipun bulan puasa takkan nak mandi pulak kan. Tapi yang penting best la. And I don’t feel like KEM KEPIMPINAN at all la sebab … entah sebab ape ntah.



Yang rasa best sebab bilik dia kott. MINE ! OURS ! ho yea yeah :) movie late at night. Eheh. Entah tapi best. There, 22 hours dalam aircond. Mana la tak best kan. Ala nama pun hotel, resort pekenama macam tak biasa pulak.


"Ustaz, saya ape ?"
"Fatin Hamdan kan ?"
"Ye saya." ustaz check list.
"Setiausaha dgn Zaeem."

Jatuh rahang.


pic of us :)






end of this year of camp kepimpinan. 


wassalam :)



#GambarNadwahKebangsaan takde. kahkah. aku dah dapat kerja daripada ustaz sani suruh buat cover depan file -.- baik ustaz :')