SENTIMENTAL VALUE.

Welcome image. eheh.




Heya guys. Assalamualaikum :)


What a nice day huh ? well, now busy preparing for my mid-year exam that will come next week on Tuesday insya-Allah. Eheh. Introduction jek dah paper Sejarah, then Biology, then Chemist ! nightmare double plus. Taw kan aku ni memang lemah lutut kalau cerita pasal bio ni -.-


As a manner of speaking, aku tak lah boleh sangkut sangat dengan bio tu, tapi sekarang ni boleh la tahan dengan chemist kan. It’s awesome for sure ! ahaha. Dah jumpa latihan chemist baru aku taw actually benda yg aku patut tahu tu simple je. Just maybe before this, aku yang taknak try buat all that.
Paper physics ? the next Monday. Ho yea yeah. Tawkan aku kureng sikit dgn physics. Ye ye aku taw benda tu best, tapi. Why you get so complicated honey ? promise me be nice to me okay ? I love you. Euw.


Okay, back to the title. Sentimental value ? takdelah, nak story jek pasal things yang aku saying. And it disappear :( seriously sad.


First thing, my MUG. Okay, it was just a mug. Murah, tak cantik (actually aku suka dengan pattern dia), fragile. So what ? aku dapat mug tu time darjah 6 dulu. Sebab jadi penghuluwati camp darjah 6. Okay, aku taw, benda tu murah. But it still tinggalkan kenangan kan ? nak dijadikan cerita, one day, aku guna la cawan tu, then habis guna. Basuh. Lepastu nak keringkan, letak la cawan tu kat atas meja dalam bilik. The next morning, cawan tu dah takde time aku nak guna. Pastu, aku biarkan jek la. Maybe ada akak senior yang pinjam kejap.

kinda like this. but black in colour.


Petangnya, aku tanyalah akak tu, “Akak, tadi akak ada guna mug kita kan, kat mana ?”                  
Then akak tu jawab, “Sorry Fatin, mug tu dah pecah.” Okay, aku nampak muka dia memang felt guilty.
Then aku jawab, “Takpelah. Dah pecah. Nak buat cemane kan.” Bunyinya macam pasrah aje. Dalam hati siapa tahu kan ? :’)


Second thing, my hand fan. Aku yang mintak angah belikan hand fan tu. Memang comel gila hand fan tu. Dan memang aku selalu guna. Pattern dia, teddy bear. Ya, aku taw benda tu comel. Masa awal-awal beli tuh, sepenuh hati aku jaga tak bagi org pegang. Takdelah jahat sangat kan aku tak bagi orang pegang. Ahaha. Satu hari, one of my friend nak pinjam hand fan tu, aku pun bagi jek la kan. Lepas beberapa minggu, a week or two weeks macam tu, aku mintak la balik hand fan tu.

lebih kurang la hand fan tu cenggini. but blue in colour. I really miss it. eheh.


“sorry la Aten, kipas tu dah hilang.” Muka dia memang guilty. Aku taw.

“actually, kipas tu angah aku yang belikan.” Lagilah aku buat dia rasa bersalah. Tapi memang betul pun !

“ala, sorrylah. Nanti aku ganti balik heh.” Aku senyum jek. Nipis. Takde gula.

“dah hilang, nak buat cemane kan ?” the same answer aku bagi. Tengah lembut hati time tu agaknya. Kalau tak, memang aku dah bagi flying kick. 

Woi, gila nak bagi flying kick dekat kawan sendiri ?



Third thing, my watch. Yang ni atas kecuaian diri sendiri eheh. Haritu nak kawad, kitorang bersiap pakai baju aksesori semua kat bilik belajar, then, I left my watch and bag kat situ. Balik jek dari kawad kaki tu, aku pergi la balik bilik belajar tu. Dan yg tinggal just bag jek. Mana pergi jam tangan aku woi ? then, petang ke malam ke esok pagi ke petang balik, memang aku bekerja tanpa jam. Kacau hidup aku ! dah la jam tu umur pun baru 2 minggu dengan aku ! time roll call, aku nampak la kak Syaqira pegang something colour merah. It was really it ! thanks akak :)

my baby-boooo. I called it Lala. sumber gambar : Gugel.


Dan jam tu pun, angah yang bagi time birthday. Ice watch and red in colour. My fav colour :)


The fourth thing, pencil. Time form 3 dulu lah cerita ni. Same goes in this year. Time form 3 dulu, aku memang guna pencil tekan shaker colour merah 0.7 mm tu. Dari form 1 kot guna pencil tu, tetbe time form 3 tu, pencil tu boleh hilang. Naik gila aku cari pencil kesayangan tu tak jumpa :( memang lepastu sehari jugaklah aku tak buat homework yg cikgu bagi sebab pencil tu hilang. And the next day, “Woi, kau gila taknak buat kerja belambak tu ? sebab pencil hilang jek ko jangan ngengade ko. Ngengada.” I’m saying to myself actually. Dan lepastu aku guna pencil kayu jek. Ahaha.

No it's not like this one. tapi, entah. takde lebih kurang sama. memang tak sama pun.


Sekarang ni pun still guna pencil kayu sebab pencil yang sama dan yang baru buat hal. Fed up aku.


Tapi memang betul pun sebenarnya, kalau kita dah biasa guna sebatang pencil yang tu, mesti bila pencil tu hilang, kita akan rasa lain dan tak selesa nak buat homework. Betul tak ?


“Pencil hilang. Taknak buat kerja.” Aku rasa aku pernah jumpa org tweet benda ni ;)


So, the conclusion is, sometimes, you have to appreciate things yang ada kat sekeliling. Maybe ia murah dengan harga. Tapi sebenarnya mahal dengan cara kita menghargai barang tu.



Sentimental value.



Wassalam :)


p/s : mid-year aku :’)