H A D I A H :)



"Kak Aten, tadi nampak dia kat belakang tak ?" kaki baru langkah masuk depan pintu dorm tu. tengah penat aku baru balik majlis Hari Guru kat belakang tadi. Then, aku senyum jek. Letak beg atas katil. Bukak tudung. Duduk.
"Nampak la. Tapi dari jauh jek." 




Assalamualaikum. Hai :)


eheh. lama dah kauuu aku tak menaip untuk blog ni. Padahal banyak bebeno benda nak cerita haihh. Maybe sebab laptop tu buat hal. spoil mood terus katekoo. Kahkah. anyway, cuti 2 minggu nak buat apa ? hahahahahaha. niat di hati nak study. tapi tapi tapi, baru habis exam tu. kena study jugak heh ? 


nak habiskan buku CHICKEN SOUP FOR THE SOUL, novel CHOCOLATE MOUSSE VS CHEESE CAKE and buku motivasi BERSYUKUR ATAS NIKMAT-NYA. 


itu memang aim aku. lala. anyway, sambung cerita. Hadiah ? uwaaa. Hadiah :) Nawal. eheh. Nawal macam watak dalam novel Pelangi : Ked's Story. by Hlovate.


Hari Jumaat (17th May 2013), paper Arab. seriously aku tak expect langsung pun insyak tu yang keluar kau. padahal tajuk madrasati jek kot. so, memang spontan habis la insyak tu aku tulis. dah la pulak dengan vocab yang ala-ala tak ingat tuh. dah kalau malam sebelum tu memang aku tidur awal, tak baca buku pun. tak selak langsung pun insyak. emosi terganggu mungkin -.- ngaihh.


After finished jawab paper Arab hari Jumaat tu, sakan la harini Jumaat. esoknya cuti mungkin. lagipun ramai yang balik rumah. untunglah balik rumah 2 minggu sekali. aku ? 3 minggu tak sebulan sekali kot baru balik. padahal baru form 4, belum form 5 -.- ehh, macam tak biasa pulak. Lahai ~


keluar kelas, kepala nak tuju satu tempat jek, Bilik Kaunseling. Nak jumpa Pak Mi, esoknya ada Pertandingan Membina Blog kat PPD. Cut that part. On my way to there, terserempak dgn Najihah Mahyun. She smiled at me. 


"Aten !" dari jauh dah laung nama aku.
"Jiha." senyum plastik mungkin. barang yang berbungkus sampul hadiah bercorak daun kering warna kuning cair kat tangan Jiha menarik mata aku. 
"Nah." eh ? ni macam, hadiah ? untuk aku ke ?
"Siapa .. bagi ni ?" terketar aku tanya. 
"Ada orang pass kat aku."
"Siapa ?"
"Faiz."
"Faiz mana ni ?"
"Faiz Mohmad."
"Eh ?"
"Dia cakap, ada senior yang bagi. Bukan dia yang bagi."
"ohhh." then, sambung langkahan ke bilik kaunseling.
"Dia datang dengan siapa tadi ?"
"Bonzer."
"Dua orang jek ?"
"Ha'ah."

Cari Pak Mi tak jumpa. lepastu pergilah Dataran. Nak cari kereta Pak Mi. takde jugak. lepastu dari jauh nampak Bonzer. nak masuk kereta. pakai baju melayu. siap-siap terus nak ke masjid. For sure.


"Bonzer." laung nama. dia toleh.
"Dia dah balik U dah ?"
"Dia ? " senyap sekejap. "Ohh. dah. pukul 10 tadi."
"Dia balik naik bas ke ?"
"Ha'ah. Eh tak la. dia balik dengan Kamet tadi."
"Oh."
"Upah takde ?" Faiz pulak tegur. Senyum jek.


Balik dorm. Sue pulak tegur. "Eh, sampul tu macam sampul meja budak kelas lelaki kelas aku jek." Haha. Ni mesti beli kat KP depan ni. Faham sangat dah.

Dan. Ini diaaaaaaaaaaaa. Wee x)





No one can touch the flame.
Or tame the fire.


Wassalam :)


"Akak, dia makin handsome ahh."
"Eh, cakaplah dengan dia. Buat apa cakap dengan akak."