patah tumbuh hilang berganti

assalamualaikum :'( PRAY FOR GAZA ! AL-FATIHAH.


"SOMETIMES, LOSING A PET IS MORE PAINFUL THAN LOSING A HUMAN BECAUSE IN THE CASE OF PET, YOU WERE NOT PRETENDING TO LOVE THEM."


I do. I really do. 


It was one night. We were watching television together, with my twin sisters. Abah and mak had go to sleep. so early, as usual. 

that night, my rambut still basah lagi. baru lepas mandi, baru lepas solat isyak. seharian berjalan menonton wayang bersama makcik. square one jek. tak jauh mana. layan movie istanbul aku datang. quietly nice movie tu. sebab ada artist ! fall in love kejap dengan watak haris. haha. sebab dalam movie tu dia pandai melukis. little crazy.


TENENENENE xD MAMAT SENI ITU, DIAAAAA :D


off about that. biasalah, Botet. keluar pagi, malam baru balik. lepastu bising mintak makan. and macam biasa jugak. around pukul 10 11 macamtu Botet balik rumah. mintak makan. alang-2 ada ikan goreng tu, campur gaul dengan nasi. lepastu bagi dia makan.


dan macam biasa jugak, botet lepas makan nak keluar rumah balik. so, dia duduk depan pintu dan mengeow kuat-2. bagaikan menjerit kepadaku menyuruh bukak pintu nak keluar. and then, aku pun bukak pintu, tetbe kat depan pintu ada kucing lain ! (Jujo) apalagi, Botet terus terkam Jujo dan berlakulah pergaduhan yang besar jugaklah.

aku menjerit meminta tolong. haha. lepastu, capailah apa-2 yg ada kat situ, nak pukul Botet sebab cari gaduh. jantan mana boleh jumpa jantan weyy !

actually, botet memang ganas. terlampau sangat emotional. garang habisan. spoilt. ngengade. semua yang negatif ade kott. pemalas. social. banyak beranakkan kucing betina lain. biasa lah. JANTAN kan. 

ok sambung, time aku nak meleraikan pergaduhan antara mereka itulah, aku diterkam. tangan kiri dibaham. meninggalkan luka yg sangat ketara. calar balar kott tangan. haha. ini memang terbaik. apalagi, jerit menangislah aku. nasib baik rumah memang sedia first aid. haha. tsk tsk tsk :'( gigi botet yg tajam telah menggigit tangan aku, ada dapat 3 lubang kau ! tangan terus tak boleh gerak 3 hari.


mak and abah yang tengah tidur terbangun, berlari ke dapur. tenenenene. lepastu, Botet dicerca, dimarah, aku jugak yang kena ==' buat haru je botet. 


"dah lepas ni, kalau botet balik lagi, memang mak buang terus !"


dan sebenarnya, botet memang dah pernah terkam aku dengan abang. haha. calar balar kot tangan. peduli apa kan. kalau hati dah sayang, dia bagi luka tangan pun tetap sayang kan ? nama pun sayang, buta segala-galanya. 


lagipun, dah bela botet 5 tahun. sejak dia baby. dah memang sayang sangatlah tu. sayang kan. nama pun sayang. memang sayang lah. nama botet memang selalu dijaja kemana sahaja. tenenene :D 


masuk hari kedua, aku dengan tangan yang masih lagi terasa bisa. just sapu antiseptic cream dengan cuci luka pakai dettol je. chill la, hari-2 aku peluk cium kena cakar dengan kucing elok je. nikmat yang Allah bagi :D Alhamdullillah. maybe Dia nak suruh aku jadi mak kucing kot. bukan senang nak jumpa orang yang sayang kucing macam aku ni. aku elok je kott. kat asrama tu, hari-2 aku cakap dengan kucing. 


lagi baik cium kucing jantan daripada berkawan dengan mana-2 jantan kan ? tralala ~ 


malam kedua aku injured tu, Botet balik. aku suruh amir bagi makan. amir pun bagi. kepala ikan bilis yang mak simpan memang khas nak bagi kucing makan. okay, sebenarnya aku yang nak simpan. ye la kan, kitorang ni bukan mampu nak bagi makan kucing mewah-2 macam dalam tv tu. bagi makan hasil sisa makanan kitorang jek. kucing kampung ni mana banyak bunyik. makan jek apa yang ada depan mata. 


time tu lah, abah suruh amir kurung botet tutup dengan bakul baju. aku yang sedang baring depan tv rasalah jugak sayu. tapi baik senyap jek. tangan tengah sakit woooo. lepastu abah amek guni ! naaa ~ abah amek botet, masuk dalam guni, lepastu masuk but, start engine kete. lepastu buang kat mana tataw. =='


tsk tsk tsk :'( paling sedih dengar botet mengoew, dalam guni tu. oh no ! aku masuk bilik, dan menangis, macam ape ==' jadah. adalah lebih kurang 30 minutes crying. tak la lama mana kan. mata bengkak. no one kesah. hard feelings. nak menghalang ? haha. tiada kuasa. better to shut up. nobody cares. hemmmmm

dah banyak kali kott botet buat hal. semua kucing jantan takut dengan dia, gila kuasa. gengster jalanan. taiko besar woo. takde geng pulak tu botet. market ade. banyak jek betina dia kat luar sana. entah dah berapa anak dia buat dengan banyak betina. 


GENGSTER JALANAN. CHOW KIT ADA ? HAHA. mata dia. menawan ~ 


haha. itu kucing. bukan manusia. 


and i'm his friend. yes, bestfriend forever ~ 


kini tidak lagi.


and yes, I'm so sad. so sad. forever sad. entahlah. nak disayang lagi kat dia, dah takde, aku bagi kau kek secret recipe, kau bagi aku kek bantat ! gitulah dia punya simile nye kan. haha. KA ajar lah ni ~


emm. sekarang dapat kucing baru. nama dia Jujo. tapi dia still tak taw pun nama dia Jujo. aku panggil buat pekak jek. dah la datang rumah aku tak dijemput. tetibe jek. ye la, kucing datang kan. buat rumah kau macam rumah sendiri pulak tu. haha. sweet la dia, bulu lembut. euwww, lagi handsome dan smart drpd Botet. 

JUJO.


nama Jujo ? nenek yang kasik. sebab apa ntah. dia jujur kot ? tak kesah lah apa-2. yang penting nama tu COMEL :D


emm. senangnya dapat pengganti. haha. luka fizikal tak baik lagi, luka mental sat lagi elok la kott. yang penting, happy.


p/s  : teringat Botet, confirm leleh. sangatlah.



BOTET. JUST MEMORY.
p/s : aku rindu kengkawan aku. ws.