THIS IS 2013.




“Aten, planner 2014 dah keluar.” – Myra.
"Rindu nak makan cendol depan bus stand BP bila balik hostel." - Hakim.


Assalamualaikum.


Sungguh. Bila benda dah berlalu baru datangnya rasa rindu. Kenapa taknak hargai masa ketika kita sendiri melaluinya ? Sungguh. Aku rindu.



1st February 2013 -  Sambutan Maulidurrasul Peringkat Sekolah.

Thanks especially for Hakim yang dah stay up all the night, sebenarnya time Subuh je tidur, buatkan sepanduk kelas ahaha. Kesian kesian kesian. 

There we go. here we are. ahaha. okayy we're so cute okayy. no doubt. no doubt.
13th February 2013 - Kem Penanda Aras ? Kem Kepimpinan ? SMKA Al-Irshad, Penang.


aku tataw la ape function tangan aku kat atas gitu kan. mcm best aje buat gaya ala ala gitu kan ekeke. ini kat asrama puteri sekolah sana haa. 


1st March 2013 – First time aku kenal Gerard. Weee ahaha.

3rd March 2013 – Hakim pindah to Kisas.

7th March 2013 – My birthday :')

what can I say ? What is mine, is mine. Thanks girls :')


15th – 17th March 2013 – Nadwah Kepemimpinan Islam Peringkat Negeri, SMKA JB.

aku rindu time ni ala ala sebab aku rasa macam best je kan. ekeke. Teringat lagi rehlah berfokus pergi hospital :') aku just bagi tazkirah konon konon macam ada hikmahnya yg cerita pasal raja jari dia luka tu haaa. ala malas ahh nak cerita.
20th March 2013 – Kejohanan Merentas Desa.

15th April 2013 – Pertandingan Kawad Kaki, Wakil PBSM, tempat Ketiga wehuu.

19th – 22nd April 2013 – Nadwah Kepemimpinan Islam Peringkat Kebangsaan, SMKA Maahad Muar.

serious aku tak ingat aku bergambar dengan siapa ntah ni. tapi yg aku ingat dia org Terengganu. time ni rehlas berfokus kat rumah orang orang tua. yg dekat dengan Tawar farm tu. Tetbe rindu pulak :') tapi serious ahh tak rasa mcm kebangsaan pun pasal kat sekolah sendiri agaknya. aherher. 

16th May 2013 – Teacher’s Day

tak ingat apa apa sangat time hari guru. yg ingat just form 5 batch 2011 bawak pedang. ni gambar akhir majlis, gulung red carpet. 
18th May 2013 – Pertandingan Mencipta Blog Sempena Hari Guru, JOHAN. Hoyeah.

Kayy fine. Gila comot muka aku. Time ni kat PPD pak ahh aku malu gila yg amek gambar ni Ellyias -.- 

22nd May 2013 - Majlis Perpisahan dgn Cikgu Aliah. Cikgu yg ajar Chemist ada la dalam 3 bulan. 

saje nak bagitawu kitorang comel. Aten not in the picture :3

29th June 2013 – Hari Anugerah Kecemerlangan, PMR last year -.-

Selepas aku memaksa Hakim yg telah pindah untuk belikan aku coklat akhirnya ekeke. 
26th -28th July 2013 – Kem Kepimpinan Majlis Perwakilan Asrama, Puteri Resort, Malacca.

aku ingat lagi malam before aku pergi Puteri Resort ni aku konon macam merajuk ahh. pastu ada orang pujuk. Sekali kena hentam dengan hadis dengan ayat Quran drpd org tu kan org tu ada ahh mana boleh cakap. Anyway, yg dalam gambar tu semua ahh comel.  

31st July 2013 – Majlis Berbuka Puasa with dearest classmates.


Alahai alahai. Ada gambar ni aje.
8th August 2013 – Eid Adha.

dearest cousin takkan terpisah. ala ek comel gila kitorang kan. tawu. 
21st August 2013 – Being a fasilitator for Camp Super Solat Form 1.

29th August 2013 – First touch hias dewan untuk Majlis aherher.

okayyy. first touch for the pentas. nampak, buruk and so childish kan ? tawuu. weyy, sampai 2 pagi baru siap pentas tawuu -.- 

30th August 2013 – Sambutan Hari Kemerdekaan and Sambutan Aidilfitri Peringkat Sekolah.

ecece. rindu gila time gini :')


12th September 2013 – Sukantara Perempuan.

21st September 2013 – Sukan Tahunan.


okayy. Sukan tahunan masuk perbarisan okayy. JOHAN okayy. bangga okayy. Aku rasa menang sebab FROGGY ekeke.
26th – 28th October 2013 – That 3 event (Hari Koperasi Sekolah, Majlis Graduasi Form 5, Konsert, Kebitaraan Bahasa Arab & Nasyid)

gerai Lajnah. Hari Koperasi Sekolah :3


5th November 2013 – Jamuan Dorm.

actually head to toe nak kaler merah tapi tak pe ahh. Kitorang happy. 
10th November 2013 – Jamuan Akhir Tahun Asrama.

serious la aku paling suka gambar ni, aherher. sebab semua ikhlas gelak omomo comell ahh kitorang :') nampak dok aku tengah tengah tudung merah haha bye -.-
14th November 2013 - Jamuan Akhir Tahun Kelas 4 Adib. 

ahaha. comel ahh kitorang. tawuu. lama dah tawuu. tapi ni kelas 5 Muja.

16th – 17th November – Kemas hostel -.-

hai nama yang belah kiri tu Semut Merah. yang belah kanan tu Panda comel. kitorang suka selfie. nampak tak sampah belakang tu ahaha. time gini yg tinggal form 5 dgn budak lajnah je kat hostel. Lain dah balik rumah dah holidayyy. 
30th November and 1st December 2013 – Interview kemasukan form 1 next year.

aku yg ajar fazira dgn mimie buat muka depan camera ahaha. time gini tengah prepare nak buat jualan kan. pastu boring boring kan. pastu macam ni la jadiknya -.- blame me blame me ;)
3rd – 5th December 2013 – Innovation Leadership Camp, Sungai Sedim, Kedah.

aku rasa kalau Mimie takde dengan aku time camp ni memang aku merajuk ahh dari awal sampai balik. ada ahh cerita dia mana boleh cakap. ekeke. sayang Mimie. Sayang Anan jugak, Anan tanya, " Mana Anan ?" Aku pun jawab ahh, "Dalam hati <3 " Ain't that sweet ?


perjalanan time form 4 ni sungguhlah aku rasa sangat panjang. banyak sebenarnya yang tak termasuk dalam ni. banyak sangat. Jamuan Form 3, 2012 pun takde, Lagi ape ek. Yang pasti form 4 is a long journey with many things to remember. Banyak sangat. Dalam setiap gambar tu banyak je cerita nak diceritakan yg takkan habis sampai tahun seterusnya pun. What can I say ? It was a long journey. Yeahh.


Next year form 5. So ?


End. Wassalam.


29/12/13 - I'm back to hostel again. Maahad, here I come :)

SPM, mu tunggu aku datang.