Matangkan fikiran.



“Aten ! Gerard !”
“Mane ?!”
“Pandang tingkap !”
*gelak*



Assalamualaikum semuaorang.


Yang sedang membaca ni ! Eheh. Anyway, post kali ni nak cakap pasal, mari menjadi matang. Tralala lala lala. Boring -.- tapi sebenarnya kan, perlu. Sebab, since …



“Menggedik tu tempatnya kat tong sampah ! Maaf la.”

*stabbed*



But actually kan, gedik ke ? euw. Senyum sopan 3 saat lepastu blah. Tapi kalau dah tersenyum-senyum gatal gaya nak ngayat anak teruna orang tu ape cerita ? tapi sebenarnya memang agak luar alam punya spesies laa. Lepas exam haritu, punyalah boring tataw nak buat apa (padahal homework banyak) mulalah buat kerja yg out sikit. Sikit je sebenarnya. Hmm hmm jangan tanya apa. Eh tapi tu bukan ke hak masing-masing ?



Dan ayat tu …



“Memang la rasa suka, sayang tu ada. Kena la urus berlandaskan Quran dan Sunnah. Aku pun pernah rasa la Fatin oii. Aku taknak kau jadi macam aku je.”



Tak pernah pun sebenarnya nak buat hala macam tu kalau tak masa tengah boring time tu. Should blame me on my first step la dude, Alhamdulillah masih kat step yang second jek. Belum masuk third step, tapi kira bagus jugak guna orang tengah. Guna orang tengah yang menjadi penghalang. Kalau orang tengah tu tak tegas orangnya, agak-agak dah sampai mana agaknya.



Dan lepas tu, rasa Alhamdulillah :’)



Melepaskan rasa kat orang tengah, sampaikan itu ini dekat orang ketiga. Tapi lepastu aku yang kena balik. Bagus sebenarnya. Yang lagi best tu, Alhamdulillah aku cari pasal time tinggal seminggu je sekolah sebenarnya, tahun depan korang takde lagi dah :’)




Dan aku akan rasa kehilangan. Bila bayangan kebiasaan depan mata dah hilang.




“Kejar cita-cita kau. Tahun depan kau SPM. Belajar betul-betul.”




Dan aku hanya terkesan bila ditegur untuk kejar cita-cita. CITA-CITA.  Siapa aku pada masa hadapan. Siapa yang aku ingin jadi. Peduli orang keliling. Selagi halal. Boleh.



LAWYER !


“Kau amek Sains bagai tu nak campak mana ?” Senyap. Jangan jawab. Biarkan soalan berlalu. Tanpa jawapan.



Aku hanya merancang, dah plan dah nak jadi lawyer. Tapi Allah yang menentukan. Kalau ditakdirkan aku untuk jadi seorang doctor ataupun teacher ataupun apa-apa sahaja, terima je lah. Sebab itu adalah diri aku pada saat itu. Tapi yang pastinya, pada saat ini, LAWYER tetap kat hati.



Entah kenapa sebenarnya.




#RedLawyer #GerardArchitect #KejarCitaCita #Overseas 


Wassalam :)


true story !