once you leave. I'll leave too.


Thousands of stars disappear from my sight,

leaving me in the dark of night.
Not a moment too late, timing almost devine, 
I feel the warmth of your hands on mine.

And it's almost unreal, how I'm right beside you.
Nothing to worry about, or do.
And if falling asleep means I won't see you tomorrow,
I'll trade my dreams for your sorrow.


(melodi - Kau Ilhamku - english version)


Assalamualaikum.



Hakim nak pindah. Aku sedih. Okay. Aku sedih. Cakap dengan aku malam tadi tak pindah. Penat aku hasut dia cakap jangan pindah. Tapi, takpelah, mungkin itu yang terbaik utk dia. Insya-Allah ada hikmahnya. Dan kenapa aku sedih ? sebab dia classmate aku. Cukup tahun ni, 3 tahun dah satu kelas dengan dia. 


Hakim in green :) beside him is Hafiq. 

hakim kuat ngamuk. emotional. angrybird. haha. aku ingat lagi masa form 2 pernah kena marah dengan dia. pehh, takut gila -.- dan lepastu, mmg aku tak ckp langsung dengan dia. susah nak taw mood dia okay atau tak. 


Walaupun kat dalam kelas langsung tak bertegur, tak bercakap. Kira macam langsung takde interactions dengan dia. tapi aku cakap hati ke hati ape dgn dia. macam pelik -.- yeas, aku memang tak bercakap dengan lelaki pun kat kelas. kecuali budak depan aku, Ifwat, Zarif and Saufi.


awal tahun haritupun sungguh-sungguh aku nak duduk belakang sebab taknak duduk belakang lelaki. tapi bila fikir balik tablemate aku yang orang tu, so aku stay jek duduk belakang those boys. nasib baik diorang okay dan sporting. sigh ~ 


and next week, 5-8 March, we'll having our first exam for form 4. Penilaian Kurikulum 1 (PK1). and I felt like. ugh -.- nasib baik topic yang masuk pun tak berat sangat. tapi, yang paling aku risau, Chemistry ! huwarghhh ! naik gila aku belajar bendalah ni. -.-' menangis nak fahamkan. alahai :'(


maybe sebab aku take that subject tough kott sebab tu kepala aku pun sama serabut je dengan chemical-chemical tu semua. ngaihh.


Biology pun aku dah senang nak catch up. Physics mcm dah expert. kahkah. tapi, chemist satu pun takde. sedih sayu sebak pulak hati ni :'(


tahun ni Biology :') sebab tu kalau boleh aku nak grab that A+ utk the most killer subject for students tu. haha. nanti boleh la cepat-cepat aku baca akujanji Hippocrates being as a doctor. insya-Allah :) and when I'm think far, aku nak jadi veterinar. addict dengan haiwan mungkin :)


dan tadi, aku try nak share story dengan mak pasal hostel. after holiday CNW yg lepas, terus-terusan aku rasa mcm nak out daripada MARKAS TENTERA tu. entah ape yg kusutkan fikiran. nak cakap ada hantu, macam takde pun. hanya penghuni hostel sahaja yg tahu what actually happened kat hostel tu sebenarnya.


I got it.


lagi senang duduk bawah orang lain daripada kita yg kena duduk atas  mengarah orang. 

dah la aku ni soft-hearted. alahai -.- dan kuat melawan actually. 


sekian, wassalam :)


p/s : doakan aku untuk exam PK1 ni. it's time to change and move on. dah tak boleh nak cakap, "relax ahh, baru PK1. baru Form 4. SPM tahun depan. lama lagi." dah tak boleh cakap mcm tu lagi dah.


Moga Allah permudahkan semuanya. and once aku jatuh, aku janji takkan sedih. itu tandanya untuk aku start langkah baru. cari ilham baru. bina semangat baru :) 



with Hanani. kenangan di SMKA Al-Irshad, Penang.  

and for the title above, once he leave, I'll leave too. means, dia pindah. aku pun pindah. to one place yang boleh buat aku happy. not a place. manner maybe ? hati :)