Hai form 4 !




25th-27th January 2013 here :) 


"kalau awak tu bintang, kat mana-mana pun awak tetap bintang."


assalamualaikum, hai :D 


cukup 25 hari duduk kat hostel. kurang berapa hari jek jadi sebulan. nice. enough to make aku half crazy. 1st of January was my stepped back to there. that hostel and school hometown. having our first night being there, solat jemaah again, tazkirah and so on story bebudak hostel.


just one thing, aku belum jumpa hantu. kahkah. 


okay, ape aku nak taip tadi ? well, starting of form 4. first subject, physics. that's teacher Nor Liya :3 quiet easy for the introduction. eheh x) hopefully melekat ilmu sampai form 5 nanti. SPM. SPM. SPM. subject lain ? masih okay lagi. biasalah tu kalau lambat sikit nak catch up, kepala pun memang bukan kepala einstein. so, just follow the flow maybe. utk awal-awal ni lah, nanti lepas ni kena lah thinks so far away jauh kehadapan.


FYI, sekarang KPM dah buat that dasar HOTS. higher order thinking skills. means, bebudak yang take SPM tahun ni, kena hadap soalan SPM yang mencabar minda. faham ? kira macam KBKK gitu lah. soalan jauh kehadapan out of topic. maybe. n jawapan pun mungkin boleh diterima sebab banyak pendapat mungkin. so, utk jadi bijak, banyakkan membaca. kahkah.




okay, that's not the point. being as form 4 student, as an introduction. so, Fatin Hamdan. this is the new experience kan ? oh ya, all the teacher that teach us reminded us on this, "AWAK JANGAN INGAT FORM 4 NI BOLEH HONEYMOON YE SAYANG OIIIII. KALAU AWAK TAK CATCH UP WAKTU AWAK FORM 4 NI, FORM 5 NANTI SESAK JADIKNYE. FAHAM ANAK-ANAK KU SAYANG ?" *ayat telah diubahsuai.


okay, itu pasal sekolah. masuk pulak bab hostel. guys, hostel so sesak ! bebudak form 1 yang check in tu macam ramai. okay, pelajar semakin ramai. dulu 800 jek kot. sekarang dah 900. kan ? peh peh peh. 


ku akui, batch 1997 still yang paling ramai. tapi, kitorang masuk tahun keempat dah disini. bukan tahun pertama. so, mana batch yang salah letak jadi ramai pulak ni ? eh, salahkan pulak ? whatever guys. and sometimes, i'm sick of this. entah. sebab sesak ? yes, i hate sesak. kahkah. sesak dalam toilet, sesak kat dewan makan, sesak time nak amek wudu' kat surau. good enough Fatin. they came to Maahad sebab nak cari ilmu. peletakan yang sepatutnya.





maybe aku patut blame KPM sebab maahad is too small maybe ? kahkah. jahat kau Fatin.


and sebab alasan pelajar terlalu ramai tu lah peraturan semakin ketat. pelajar asrama yang langgar peraturan akan terus dibuang daripada hostel ! i like this :D solat subuh sure penuh saf. sekolah awal. time prep hostel kosong (maybe), no more jenayah all around. 




and that's make tugas sebagai ketua dorm semakin berat. aku lah tu. i ever cry on that yeah. sensitive punya hati. cepat marah, cepat baik :D yes, aku dah cakap dah, aku ni memang rajin nangis. marah pun boleh nangis. itu namanya sabar menahan marah sampai boleh nangis.


kiranya, bulan Januari ni, disiplin memang A+ la aku bagi. semua patuh dengan arahan. o yea o yea yeah x) kalau buat salah, nanti ketua dorm catit nama dan kesalahan, pastu bagi dekat KA, lepastu bagi kat warden, lepastu masuklah kamu ke mahkamah tinggi warden-warden bersatu. yeah :) 
padan muka :P 




banyak jugak buat pembaharuan kat hostel, tv pun dah letak kat tempat yang open, so, memang reramai boleh tengok. tralala x) insya-Allah kitorang okay jek kat sini, masih boleh hidup. tak mati pun. hiks.


penerimaan kepada pelajar form 1 yang baru masuk. fuh kanan fuh kiri. yang penting diorang takut dengan aku lah kott. well, kakak garang -.- being as the first year for this upper form, a lot of differences occur in this tough life yeah. fikiran pun tak macam dulu dah. yang fikir form 4 = fun life with no exam. eh ? once tertinggal satu kelas utk sehari, banyak terus benda tertinggal. rugi woo. so, kesihatan perlu jaga sebaik mungkin dan focuskan diri dalam kelas.


kalau aku tak silap, words tu aku tulis atas kertas hitam pakai pensel tu time kelas syariah bersama ustaz omar. LOL x) tengah belajar tajuk fiqah kott tak silap. hiks, bagi menghilangkan ngantu, maka menarilah pensel di atas kertas. main gunting-gunting kertas. yeah -.- form 4, pandailah survive sendiri :D btw, ustaz omar, nota syariah tajuk tayamum saya belum buat langsung x) ops.


homework pun makin banyak jek setiap hari, tidur memang selalu lambat la, pastu, kat kelas kena focus. jangan tidur ! need supplement maybe ? aku minum je air chlorophyll yang mak bagi tu. okay la jugak. even, memang kekadang tu rasa macam, ergh -.- 



setiap hari yang penuh tanggungjawab dan amanah di bahu. terasa bebannya, that teach me to be more tough and strong. insya-Allah ameen :')






what makes my life being difference, a lot of changing in this heart maybe. and i thinks that, "Fatin, kau kena berazam. kau kena kuat. kau kena berubah.  berfikirlah dengan matang. tindakan kau jugak kena matang. ignore the pains and keep moving forward."






what is it actually ? being as naqibah dalam group usrah memegang budak form 3, bukan senang. bukan mudah. tetapi payah. before that, we were given some introduction about, what is usrah actually. and when thinks twice thrice about that ikhtilat, hubungan antara lelaki dan perempuan. aku rasa macam kena hempas dengan ombak yang kuat, kena libas dengan cemeti, kena tusuk dengan panah, dan terjatuh dalam kolam yang berduri.



Fatin, kau terasa kan ?




yeah. usrah tu betul-betul usrah after tasbih kaffarah dan surah al-asr. faham ? usrah adalah selepas majlis usrah yg official. get it ? 



seperti tahun sebelum ni, majlis usrah yang ada tu boleh la kalau nak kata buat diorang tidur. sebab official sangat kot ? maybe ? i wanna make a difference, usrah tu memang la perkongsian majlis ilmu soal-jawab hukum-hukum agama and so on typical stories. but me ? apa yang aku nak dalam usrah aku, diorang happy bile jumpa aku, tralala. okay malas nak cerita -.- 



btw, this is for January :D and thanks to SYAFAWANIE ARIFFIN SI MATA SEPET for supporting me nak update blog yang memanglah aku dah simpan dalam draft since 2 days back. kahkah. ketandusan idea dan kesempitan masa serta sekalung bebanan di kiri kanan bahu yang membataskan aku nak update blog ni :))) yeah, a pail of homework menanti x)


i love this big nametag gedabak :D haha. time kelas addmath kena pakai. senang lah cikgu nak mention nama. waahhh. sumpah aku rasa sweet giloss time pakai nametag ni. lagipun aku buat memang sangatlah omeyy plus cantik muahmuah :* hiks. dan aku rasa macam bebudak orientasi form 1 pulak, sebab time diorang orientasi pun pakai name tag cenggini jugak, tapi kaler pink ahh. LOL x)


form 4 isn't kejutan budaya. tapi persambungan perjuangan yang pernah terhenti kurang dua bulan after the PMR exam -.- okay, ape yg aku merepek ni ? 



soon and hereafter being strong always :') insya-Allah ameen.




me with big brother abang ery. hiks. birthday dia 11/01 yang lepas. tapi time tu kat hostel. sempat wish on paper jek. and i make that black love for him. balik dari hostel tu pun dia tengah bersiap nak pergi tuition Sejarah dia -.- SPM la katakan. segala perancangan birthday function tak menjadilah gamaknya. bukan senang aku nak wish birthday orang. haha x)

cuti 3 hari tapi dapat homework macam sebulan punya cuti. pehh. hiperbola terlampau. hikhok la. baru form 4. aku dgr budak U punya cerita lagi over the limit style punya kemampuan. at least la. cuma rajin tak rajin dan kuat tak kuat jek nak siapkan segala benda tu. utk kecemerlangan diri jugak. ye tak ?


"homework, note, revision, lab report, PEKA, presentation, experiment, assignment, text, tutorial." tralala x) itu baru utk bulan January. dah banyak dah hek ?


tamat.


wassalam :D


p/s : upcoming entry. before my step to hostel hometown :D i'm gonna miss the moment 3 days staying here. in this baiti jannati :)


"Tak payah takut sangat dengan grammar english tu, korang rasa nak tulis, tulis jek. grammar tu menakutkan korang lebih daripada pontianak heh ? kesiannya you all."


i'm practising on it, hiks x)